Tentangku

Photobucket
18, Damai Street
If you can't take me at my worst,
you don't deserve me at my best.
Jika kau tidak dapat menerima keburukanku,
kau tidak layak menerima yang terbaik tentangku.

Laman Bicara

...

Terbaik

nurfaliha
bart
kamal
cikinto
kodoks
manutd
jom buat duit
buat pencinta sejarah
Lathef Mutalib

Create Your Badge


Koleksi

October 2006
November 2006
December 2006
January 2007
February 2007
March 2007
April 2007
May 2007
March 2009
August 2009
September 2009
October 2009
November 2009
December 2009


Credits

Lathef and Wife
Photobucket
Ramai kerrr?

Layannn..

E- Dagang
Sunday, August 30, 2009

Rakan-rakan dan Biz E-Dagang

Untuk yang blum tau,aku ada join satu biz e-dagang pada awai tahun 2009 nih.(kalo nak tau leh klik kat link 'jom wat duit')..actually aku dengaq tentang biz nih dah lama.kalo xsilap dari tahun 2006.masa 2 kat melaka.kawan ros yang perkenai biz nih dekat aku ngan alip.tapi masa 2 aku ni negatif orangnya.bila ja dia crita buleh buat duit puluh ribu bulan2,aku terus tgk dia atas bawah,aku perati handphone dia,sumanya xmenampakkan ciri2 seorang biz yg byk duit (",)..so aku wat conclusion kata biz ni pembohong ja.tapi aku stil ikut perkembangan company nih melalui internet lah.

Nak dijadikan crita,dlm ujung thn lepas,masa akak aku tolak tawaran utk jadik dealer DCL bagi zon utara(sbb kekurangan modal),aku tegur kak aku sbb apa ditolak coz jadik dealer 2 benefit banyak.then aku terpikir balik ttg company e-dagang td,aku xberminat nak join plan depa cuma aku teringin nak tau kot2 depa memerlukan dealer utk pasarkan produk2 depa.tapi xdak program mcm 2 dlm company 2.

xlama lepas 2 plak,aku dpt flyers dr paper.masa 2 plak aku baru ja bukak cc aku.tapi disebabkan saingan yg byk,so aku ada masalah kewangan gak la.then aku buat keputusan utk sms ja no kat flyers 2.pendekkan cerita,aku p dengaq taklimat(setelah 3kali aku reject pelawaan brader 2) then masa taklimat 2 tekeluaq la nama kompeni nih.terdetik la dlm hati "OO,yang nih ka..nyesai aku mai".tapi lepas dengaq full explanation dan testimoni dari jutawan penang,aku terbukak hati utk join.malam 2 gak bayaq jadik ahli.

then bila nak start biz nih,aku dapat balik apa yg aku wat dulu.dulu aku kata biz nih tipu,la org len lak kata balek kat aku.kan padan muka..ekeke..yg paling best bila membe perli,masa 2 aku baru 3 hari wat biz nih,dia kata "awat?ang dah pakai caldina dah ka?"..alo bro,buat p la biz apa pun,xkan mgu pertama buat biz dah leh beli keta(",)..tapi xpala,bukan suma org leh terima biz mcm nih n bukan suma org paham.so aku teruskan pelan2.alhamdulillah la dah ada 21org bawah jaringan aku(7bulan baru 21org nih sebenaqnya slow gila).tapi xpala,atleast ada peningkatan dan aku stil wat pelan2 walaupun org kata mcm2 dan walaupun ada downline yang dah putus asa.

semalam masa event dkt menara zakat,ramai sgt yg hadir.alhamdulillah.semoga ramai lagi yg terbukak hati utk join biz mcm nih.xkesahla join compeni mana pun,tapi bila dah join buat lah tanpa putus asa..

p/s : buat penyokong arsenal,janganlah bersedih hati or memaki hamun si diaby.dah ditakdirkan man utd still strong even without ronaldo n tevez..glory glory man utd ;-)